Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Kaputelefonportal.hu weboldalon keresztül vagy azon feltüntetett elérhetőségeken igénybe vehető szolgáltatásokra vonatkoznak.
1. Szolgáltató adatai
Szolgáltató neve: Pékó László – Kaputelefon Portál
Székhely / levelezési cím: [5243 Tiszaderzs Pacsirta utca 12]
Adószám: [67544947-2-36]
Telefonszám: +36 70 675 0401
E-mail: pekolaszlo.ev@gmail.com
Weboldal: https://kaputelefonportal.hu
2. Az ÁSZF hatálya
Jelen ÁSZF kiterjed minden olyan szolgáltatásra, amelyet a Szolgáltató kaputelefon-rendszerek szerelése, javítása, karbantartása, korszerűsítése, illetve kapcsolódó villamos / beléptető rendszerek területén nyújt.
Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed minden Megrendelőre (a továbbiakban: „Megrendelő”), aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, függetlenül attól, hogy a kapcsolatfelvétel telefonon, e-mailben vagy a Weboldalon keresztül történt.
3. Szolgáltatás megrendelése
A Szolgáltatás igénybevétele az alábbi módokon kezdeményezhető:
- telefonon: +36 70 675 0401
- e-mailben: pekolaszlo.ev@gmail.com
- a Weboldalon található kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül
A Megrendelő a kapcsolatfelvétel során megadja a szükséges alapadatokat (név, elérhetőség, helyszín, hiba vagy igény rövid leírása). Ezt követően a Szolgáltató lehetőség szerint előzetes árajánlatot ad, illetve szükség esetén helyszíni felmérést javasol.
A szerződés a felek között:
- írásban (e-mailben visszaigazolt ajánlat elfogadása), vagy
- szóban (telefonos egyeztetés, amelyet a Szolgáltató megerősít),
- illetve a munkavégzés megkezdésével
jön létre.
4. Szolgáltatás tartalma
A Szolgáltató tipikusan az alábbi munkákat végezheti:
- kaputelefon lakáskészülék cseréje
- kaputelefon kültéri egység, központi egység cseréje, javítása
- videós, IP alapú vagy audiós kaputelefon-rendszerek kiépítése, bővítése
- kódzár, mágneszár, egyéb beléptető egységek szerelése
- hibakeresés, helyszíni hibaelhárítás
A konkrét feladat, határidők és díjak minden esetben egyedileg, a Megrendelővel egyeztetve kerülnek meghatározásra.
5. Díjazás, fizetési feltételek
A Szolgáltató díjszabása egyedileg, az elvégzendő munka jellegétől, a felhasznált anyagoktól, eszközöktől, a helyszín adottságaitól és az utazási távolságtól függően kerül meghatározásra. A díj tartalmazhat:
- munkadíjat,
- anyagköltséget,
- kiszállási díjat.
A fizetés módja jellemzően:
- készpénzben a helyszínen, vagy
- előzetes megállapodás alapján banki átutalással.
A Szolgáltató minden elvégzett munkáról számlát állít ki, amelyet a Megrendelő köteles a megállapodás szerinti határidőn belül kiegyenlíteni.
6. Elállás, módosítás, lemondás
A Megrendelő jogosult a megbeszélt időpont előtt a szolgáltatás igénybevételét lemondani vagy módosítani. Kérjük, hogy lemondási szándékát a lehető leghamarabb, de lehetőség szerint legalább 24 órával a tervezett időpont előtt jelezze.
Amennyiben a Megrendelő a helyszíni kiszállást követően mondja le a munkavégzést, a Szolgáltató jogosult kiszállási díjat vagy minimális munkadíjat felszámítani, amennyiben erről a felek előzetesen megállapodtak.
7. Szavatosság és jótállás
A Szolgáltató a munkát az általában elvárható szakmai gondossággal végzi. Az elvégzett munkára – a munka jellegétől és a felhasznált anyagoktól függően – egyedi garanciális feltételek vonatkozhatnak, amelyekről a Megrendelőt a Szolgáltató tájékoztatja.
A beépített új eszközökre, alkatrészekre a gyártó által biztosított jótállási idő irányadó. A hibás használatból, rongálásból, külső behatásból (pl. villámcsapás, vandalizmus), valamint hálózati vagy épületgépészeti problémákból eredő károkra a jótállás nem terjed ki.
8. Felelősségkorlátozás
A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan közvetett vagy következményi károkért, amelyek a szolgáltatás igénybevételével összefüggésben, de közvetlenül nem vezethetők vissza a Szolgáltató szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartására.
A Megrendelő felelős azért, hogy az általa biztosított információk, hozzáférési feltételek (pl. elektromos hálózat állapota, meglévő kábelezés) megfeleljenek a valóságnak.
9. Vis maior
Vis maiornak minősül minden olyan, a felek érdekkörén kívül eső előre nem látható esemény (pl. természeti katasztrófa, háború, hatósági korlátozások, áramkimaradások), amely a szerződés teljesítését akadályozza vagy ellehetetleníti.
Ilyen esetben a felek mentesülnek a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése alól a vis maior fennállásának idejére.
10. Panaszkezelés
A Megrendelő a Szolgáltatás minőségével kapcsolatban kifogást vagy panaszt az alábbi elérhetőségek valamelyikén tehet:
E-mail: pekolaszlo.ev@gmail.com
Telefon: +36 70 675 0401
A Szolgáltató a panaszt a jogszabályban meghatározott határidőn belül megvizsgálja, és válaszát írásban (e-mailben) megküldi a Megrendelő részére.
11. Alkalmazandó jog
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) rendelkezései irányadóak.
12. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás a Weboldalon történő közzététellel lép hatályba. A már megkötött szerződésekre a módosítás nem visszamenőleges hatályú.
Utolsó frissítés: 2025.12.11